Scroll Top
Αγίου Αλεξάνδρου 5, 17561, Παλαιό Φάληρο, Αθήνα
Παροχη Υπηρεσιας Τεχνικου Συμβουλου Για Τη Συνταξη Σχεδιου Φορτισης Ηλεκτρικων Οχηματων (Σ.Φ.Η.Ο.)

Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης στον Ελληνικό χώρο, προωθείται δέσμη μέτρων για την ενίσχυση και υποστήριξη της απόκτησης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ένα από τα απαραίτητα μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η δημιουργία από τη μεριά των Ο.Τ.Α., Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.)

Το ΣΦΗΟ εκπονείται υποχρεωτικά από την έναρξη ισχύος του ν. 4710/2020 (Α’142) έως και την προθεσμία που τίθεται στην παρ.1, του άρθρου 17 του ιδίου νόμου, όσον αφορά τους δήμου των μητροπολιτικών κέντρων, τους μεγάλους και μεσαίους ηπειρωτικούς δήμους, τους δήμους πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και τους μεγάλους και μεσαίους νησιωτικούς δήμους, σύμφωνα με το άρθρο 2Α του ν. 3852/2010 (Α’87).

Οι Υπηρεσίες του Δήμου δεν είναι επαρκώς στελεχωμένες και δεν διαθέτουν την ειδική γνώση και την ειδική εμπειρία εκπόνησης Σ.Φ.Η.Ο., που ορίζονται από τις τεχνικές οδηγίες του ΥΠΕΝ (Α.Π.: ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/93764/396), τα οποία να γνωρίζουν και να ασχολούνται με συναφή ζητήματα αστικής κινητικότητας, χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης ηλεκτρικών φορτιστών, ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, προώθηση της διασύνδεσης της κινητικότητας με ζητήματα έξυπνης πόλης κ.ο.κ. Κατά συνέπεια απαιτείται η συνδρομή εξωτερικού συνεργάτη για την κατάρτιση εξ’ ολοκλήρου του Σ.Φ.Η.Ο. με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης παροχής υπηρεσιών που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία.

ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ

Κύριοι στόχοι της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης είναι:

  • α) η επέκταση της χρήσης των οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών

  • β) η ανάπτυξη υποδομών επαναφόρτισης, ιδίως δημόσιας πρόσβασης και

  • γ) η διαμόρφωση ρυθμιστικού πλαισίου για την αγορά ηλεκτροκίνησης

Στα πλαίσια αυτά, και με βάση το Νόμο 4710/2020, ως Σ.Φ.Η.Ο. ορίζεται το πρόγραμμα χωροθέτησης δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο κανονικής ισχύος (ήτοι AC ή DC συσκευές ισχύος 3,7 kW έως 22 kW) ή υψηλής ισχύος (AC ή DC συσκευές ισχύος >22kW) και θέσεων στάθμευσης Η/Ο, που εκπονείται από τους δήμους εντός των διοικητικών τους ορίων.

Συγκεκριμένα, η κατάρτιση των Σ.Φ.Η.Ο.  αφορά σε χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και κατάλληλων συσκευών που επιτρέπουν φόρτιση Η/Ο κανονικής ή υψηλής ισχύος σε τουλάχιστον:

  • Yφιστάμενους υπαίθριους ή στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης,

  • Yφιστάμενες παρόδιες θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες και ελεγχόμενης στάθμευσης, (πολεοδομικά κέντρα των δήμων, περιοχές αυξημένης επίσκεψης, πυκνοδομημένες αστικές περιοχές),

  • Νέους υπαίθριους/στεγασμένους χώρους στάθμευσης ή παρόδιες θέσεις στάθμευσης που χωροθετούνται με σκοπό την εγκατάσταση σημείων φόρτισης Η/Ο,

  • Τερματικούς σταθμούς και σε επιλεγμένα σημεία των δημοτικών και αστικών συγκοινωνιών,

  • Χώρους εξυπηρέτησης τουριστικών λεωφορείων,

  • Χώρους εξυπηρέτησης Η/Ο τροφοδοσίας,

  • Υφιστάμενα και νόμιμα καθορισμένα σημεία στάσης ή στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ.-ΤΑΞΙ, (1 θέση Η/Ο ανά 5 θέσεις στάθμευσης),

  • Χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑΜΕΑ.

Πέραν των ανωτέρω, δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης Η/Ο δύνανται να χωροθετηθούν και σε δημοτικές εγκαταστάσεις, πέραν των υποχρεωτικά προβλεπόμενων βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Η κατάρτιση των Σ.Φ.Η.Ο. υποστηρίζει την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στους Δήμους, ούτως ώστε η εγκατάσταση των απαραίτητων σημείων επαναφόρτισης Η/Ο να γίνει με ισορροπημένο τρόπο εντός των διοικητικών ορίων κάθε Δήμου, δημιουργώντας ένα δίκτυο ολοκληρωμένο και χρηστικό, με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών καθώς και των επισκεπτών και των σχετικών υπηρεσιών.

Παραδοτέα έργου:

  1. Ανάλυση Υφιστάμενης Κατάστασης – Χαρτογράφηση της Περιοχής Παρέμβασης

  2. Χωροθέτηση Σημείων Επαναφόρτισης και Θέσεων Στάθμευσης Η/Ο και Σενάρια Ανάπτυξης Δικτύου Σημείων Επαναφόρτισης Η/Ο.

  3. Έκθεση Διαβούλευσης.

    1. Ολοκλήρωση Φακέλου – Εφαρμογή Σχεδίου.

Related Posts